Weekdeal

Tot 50% korting op boxsprings en bedden

Dag

Uur

Min

Sec

Meestgestelde vragen

Gebruik

Hoe (de)monteer ik mijn boxspring of bed?

Wanneer je gaat verhuizen of je bed op een nieuwe kamer neer wilt zetten, is het mogelijk om je bed zelfstandig te demonteren en vervolgens te monteren. Om het zo makkelijk mogelijk te maken, vind je op deze pagina diverse video's waarin wordt uitgelegd hoe jij jouw bed kunt (de)monteren.

 

Daarnaast kun je onderstaand stappenplan aanhouden voor het demonteren:

1. Vouw de topper dubbel en pak deze in ter bescherming tijdens het vervoeren;

2. Pak ook de twee matrassen in om ze te beschermen tijdens het vervoeren;

3. Haal het bed ca. 10 cm van de muur af en til (met 2 personen) het hoofdbord uit de connectoren. Doe dit op dezelfde manier voor het voetbord. Verpak de onderdelen vervolgens voor vervoer;

4. Heb je een TV-lift? Haal de TV er uit door deze op te tillen en uit de connectoren te schuiven;

5. De pootjes kunnen indien gewenst ook gedemonteerd worden. Dit doe je door ze los te schroeven van de boxdelen. Nu is je bed klaar om te verhuizen.

 

Swiss Sense heeft voor ieder type bed of boxspring een handleiding die je hierbij kan helpen. Deze kun je downloaden door op één van onderstaande links te klikken.

 

 

Zit de juiste handleiding er niet tussen? Neem dan contact met ons op via dit contactformulier, met jouw ordernummer, naam of een omschrijving van jouw type bed of boxspring.

Mijn elektrisch verstelbare bed gaat niet meer omhoog of omlaag. Hoe los ik dit op?

Het kan voorkomen dat je elektrisch verstelbare bedbodem niet goed werkt. Wat kan je hieraan doen? Onderaan deze pagina vind je een video met meer uitleg. Controleer eerst:

 

  • of alle snoeren en stekkers zijn aangesloten;

  • of er stroom op het stopcontact staat;

  • of de batterijen in de afstandsbediening nog vol zijn (als het lichtje brand zijn de batterijen vol).

 

Is dit niet de oplossing? Dan kun je één keer de noodfunctie gebruiken. Hiermee zet je de bedbodem in vlakke stand. Dit doe je door aan de linkerkant van het bed plaats te nemen. Kijk vervolgens onder het bed en zoek de motor op. Op de motor zit een transparante knop. Door deze ingedrukt te houden, keert de bedbodem terug in vlakke stand. Vind hier de handleiding voor jouw afstandsbediening.

 

In de orderbevestiging is terug te vinden welke motor er in jouw bed zit.

Wat als mijn rug pijn gaat doen door mijn nieuwe bed?

Wennen aan je nieuw(e) slaapsysteem, topper of matras is héél normaal. De eerste 4 weken heb je dan ook zeker nodig om 'in te liggen'. Je spieren en gewrichten moeten zich nog helemaal aanpassen aan de nieuwe situatie. Daarnaast moeten de materialen van het matras zich ook aan jou aanpassen. Pas na ongeveer 4 weken weet je of je matras écht lekker ligt of niet.

Ik heb twee verschillende matrassen. Hoe weet ik welke medium/firm is?

De hardheid van het matras staat aangegeven op de label van de matraskern. Om de label te kunnen vinden, haal je eerst de tijk (hoes) van het matras. Op de matraskern vind je een label. Hier staat met grote letters op aangegeven of het een MEDIUM of FIRM matras betreft. 

Hoe kan ik mijn matras of topper draaien?

Wij adviseren je om jouw matras en/of topper ten minste 4 keer per jaar om te draaien, van hoofd- naar voeteneinde en wanneer mogelijk ook om de lengteas. Dit zal de levensduur van jouw matras en/of topper aanzienlijk verlengen. Bekijk hier alle informatie over het draaien en keren van een matras en het draaien en keren van een topper.

De topper of het matras van mijn boxspring verschuift, wat kan ik hier aan doen?

Het kan zijn dat de topper of het matras van je boxspring verschuift. Dit verschilt per persoon en is onder meer afhankelijk van je slaaphouding en hoeveel je beweegt in je slaap. Mocht jouw topper of matras teveel verschuiven, dan kun je dit oplossen door het gebruik van een antislip-matje. Bezoek hiervoor een Swiss Sense winkel bij jou in de buurt of neem contact op met de dichtstbijzijnde winkel. Onze adviseurs kunnen je hierin voorzien en helpen je graag verder.   

Ik wil de box van mijn boxspring vervangen. Kan ik een boxspring zonder matrassen kopen?

In onze winkels is het mogelijk om een boxspring zonder matras te kopen. Neem contact op met onze sales afdeling (telefoonnummer: 085 0687 500) voor meer informatie over de mogelijkheden.

Hoe kan ik mijn KAMEO matras draaien?

Door de kern van jouw KAMEO matras te draaien, wissel je de hardheid van firm naar medium. Hierdoor lig je niet alleen nu, maar ook de komende jaren goed. Op deze pagina zie je precies hoe jij jouw matras kunt draaien.

Onderhoud

Hoe verleng ik de levensduur van mijn bed?

Het onderhouden van je bed is misschien niet het leukste om te doen, maar wel erg belangrijk. Door voldoende en het juiste onderhoud houdt je de producten schoon en fris en daarnaast verlengt het de levensduur. Wil je weten hoe je jouw slaapsysteem onderhoudt? Bekijk hier onze onderhoudstips.

Kan ik de hoes/tijk van mijn matras en/of topper wassen?

Swiss Sense adviseert je om de afneembare hoes/tijk van je matras en/of topper, wanneer je dit noodzakelijk acht, te laten reinigen bij een stomerij. De meeste wasmachines zijn namelijk niet berekend op het wassen van de omvang van een tijk. Het is verstandig om de hoes/tijk van je matras en/of topper eens in het half jaar te (laten) wassen. Zo voorkom je schimmels en bacteriën.

Waarom moet ik een molton gebruiken?

Een molton beschermt de tijk van je matras en/of topper tegen transpiratievocht. Dankzij de molton komt er minder vocht terecht in je matras en/of topper, waardoor er minder snel sprake is van slijtage. Ook zorgt de molton ervoor dat er minder bacteriën in je matras en/of topper terecht komen waardoor je matras en/of topper langer schoon en hygiënisch blijven. Het is wel belangrijk om de molton regelmatig te wassen.
Ontdek onderhoudsadviesOntdek alle hygiëne tips

Elektrisch verstelbaar bed - oplossing motor kapot

Wij staan voor je klaar

Heb jij een vraag of hulp nodig? Je kunt via de mail of telefonisch contact met ons opnemen. Voor persoonlijk advies kun je het beste direct bellen (0800 39804) met een slaapadviseur of langskomen in één van onze winkels.