Alleen deze week!
15% korting op boxspring Home 223
Dag
Uur
Min
Sec

Algemene voorwaarden

Hier vind je onze algemene voorwaarden en garantievoorwaarden

  • Online aankoop: Heb je online een aankoop gedaan in onze webshop? Dan zijn de Online Verkoopvoorwaarden en Garantievoorwaarden van toepassing. Deze lees je hieronder of open de algemene voorwaarden in PDF hier.
  • Winkel aankoop: Heb je een aankoop gedaan in één van onze Swiss Sense winkels in België? Dan zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden en Garantievoorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden staan niet op deze pagina, maar lees je hier.

 

Bedrijfsgegevens Swiss Sense

Swiss Sense België BV
Steenweg op Gierle 208
2300 Turnhout 
België

Telefoonnummer: 0800-39804


Ondernemersnummer: 827.008.637
Btw-identificatienummer: BE0827008637

.

Algemene voorwaarden online aankopen

Inhoudstafel

Wil je snel de informatie vinden die je zoekt? Klik dan op één van de onderstaande onderwerpen en kom direct bij het juiste onderdeel van de Online Verkoopvoorwaarden en de Garantievoorwaarden.


.

Online Verkoopvoorwaarden Swiss Sense BVBA

Deze algemene voorwaarden zijn geldig vanaf 13 juli 2020.

Swiss Sense is aangesloten bij de Nationale Beroepsfederatie van meubelhandelaars (Navem). Dat betekent dat deze algemene voorwaarden in overeenstemming zijn met de Navem-voorwaarden en dat Swiss Sense zich aan de Navem-voorwaarden houdt. Deze algemene voorwaarden zijn enkel een aanvulling op de Navem-voorwaarden.


1. Toepasselijkheid Online Verkoopvoorwaarden

Deze voorwaarden zijn van toepassingen op al jouw online aankopen in de Swiss Sense webshop (www.swisssense.be).

 

Mochten deze voorwaarden in strijd zijn met de Navem-voorwaarden, dan prevaleren de Navem-voorwaarden.


2. Prijzen

Alle prijzen op onze website en in onze winkels zijn in EURO inclusief de verschuldigde omzetbelasting.


3. Orderbevestiging

Als je bij ons een aankoop doet, ontvang je een orderbevestiging, dit is tevens jouw aankoopovereenkomst. Op de orderbevestiging staat jouw unieke ordernummer vermeld. Indien je contact met ons opneemt, vermeld dan altijd dit nummer.

Op de orderbevestiging staat ook een verwachte leverweek vermeld. Dit is de week waarin wij verwachten de order te kunnen (laten) leveren. Zodra wij ermee bekend worden dat de daadwerkelijke leverweek van deze verwachte leverweek afwijkt, brengen wij jou daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte.


4. Aanbetaling

Bij het aangaan van de aankoopovereenkomst vragen wij een aanbetaling van maximaal 25%. Het restantbedrag dien je te betalen bij (deel)levering van de order.

 

Tot vijf werkdagen voor de leverafspraak kun je het bedrag aan ons overmaken. Hierna is dit helaas niet meer mogelijk, omdat wij de betaling dan niet tijdig kunnen verwerken. Je kunt het bedrag overmaken op bankrekeningnummer  BE73 7310 1177 4660 onder vermelding van jouw ordernummer voorafgegaan door de tekst ORDER.


5. Bestelling wijzigen

Wanneer je jouw bestelling wil wijzigen geef dit dat zo spoedig mogelijk, bij voorkeur binnen 3 dagen na het plaatsen van de bestelling, door. Als gevolg van de wijziging kan het zijn dat de verwachte levertijd wijzigt. Dit kun je doen via onze afdeling Online Sales. Ze zijn bereikbaar via het telefoonnummer 080039804 of stuur een e-mail via het contactformulier.

In het geval van speciaal volgens jouw wensen geproduceerde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren kunnen wij annuleringskosten in rekening brengen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om een hoofdbord dat is gehalveerd of verkleind naar jouw wensen.


6. Annulering of herroepen voor levering

Voor levering kun je de bestelling schriftelijk annuleren of herroepen door een brief te versturen naar Swiss Sense, afdeling Online Sales, Jagersveld 15, 5405 BW UDEN (NEDERLAND) of neem contact op met onze klantenservice.

  • ordernummer;
  • naam;
  • adresgegevens;
  • reden van annulering (niet verplicht).

 

Indien je een bedrag hebt aanbetaald, betalen wij dit bedrag zo snel mogelijk, in elk geval binnen 14 dagen retour.

In het geval van speciaal volgens jouw wensen geproduceerde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren of herroepen kunnen wij annuleringskosten in rekening brengen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om een hoofdbord dat is gehalveerd of verkleind naar jouw wensen.


7. Levering en montage

Wij leveren en monteren in heel Nederland en België. Met uitzondering van Texel verlenen wij geen montagediensten op de Waddeneilanden.

Als de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit van het product niet garanderen. Swiss Sense is niet verantwoordelijk wanneer de producten niet passen dan wel niet gemonteerd kunnen worden op de plaats die je in gedachte hebt.


8. Retourname oude matrassen

Wij hebben de mogelijkheid om jouw oude matras(sen) mee retour te nemen en af te voeren. Vraag voor meer informatie naar de voorwaarden. Wij voeren geen andere artikelen af, tenzij bij de aankoop anders afgesproken.


9. Bezorgkosten

Alle bestellingen met een totaalprijs vanaf € 35,00 bezorgen wij gratis. Voor bestellingen tot €35,00 geldt dat er €4,95 in rekening gebracht wordt voor transportkosten, tenzij deze kosten in een aanbieding zijn verrekend. Bezorgkosten worden apart op de orderbevestiging vermeld. Indien je een bestelling onder Rembours geleverd wilt hebben (ofwel bij levering wil betalen aan de bezorger) zijn wij genoodzaakt om een toeslag te berekenen van € 6,95 bij bestellingen onder € 250,00.


10. Het maken van een leverafspraak

Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen in ons centrale magazijn, nemen wij contact op voor het maken van een leverafspraak. Nadat wij een afspraak met je hebben gemaakt, gaan we ervan uit dat we jou thuis aantreffen om de goederen in ontvangst te nemen.

 

Uiterlijk op de werkdag voor de gemaakte leverafspraak ontvang je van ons een tijdsindicatie van de levering per e-mail en/of per sms. Indien wij niet beschikken over jouw e-mailadres en mobiele telefoonnummer, kun je contact opnemen met de afdeling Planning voor het opvragen van een tijdsindicatie. De afdeling Planning is op werkdagen bereikbaar van 9.00 uur tot 20.00 uur op telefoonnummer +32 (0)800-39804.

Indien je na het maken van een leverafspraak verhinderd bent op de afgesproken dag, dien je dit ten laatste 2 werkdagen voor de afgesproken datum te melden aan de afdeling Planning.

Bij niet tijdige annulering van de afspraak of het niet thuis treffen op de dag van aflevering, zijn wij helaas genoodzaakt hiervoor €75,00 kosten in rekening te brengen.


11. Wijzigen van jouw bezorgadres

Wijziging van het bezorgadres is in overleg met ons mogelijk. Dit kan er wel toe leiden dat wij een nieuwe leverdag moeten afspreken. De reden hiervan is dat leveringen per postcodegebied ingepland worden, waardoor we mogelijk de planning moeten aanpassen als het bezorgadres wijzigt.


12. Bijzonderheden met betrekking tot de levering van jouw bestelling

Onze bezorgservice, dan wel door ons ingeschakelde externe partners, leveren de producten daar waar jij aangeeft dat je ze het beste kunt gebruiken, met uitzondering van bestellingen die per pakketpost verstuurd worden. Je dient ervoor te zorgen dat op het tijdstip dat onze bezorgservice de bestelling komt leveren de doorgang vrij is van obstakels, dit om schade te voorkomen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een goede bereikbaarheid van de ruimte waar de bestelling bezorgd moet worden. Is dat niet mogelijk, dan komen eventuele daarmee verband houdende kosten voor jouw rekening.

 

Om de bezorging van jouw bestelling soepel te laten verlopen, willen wij je vragen ons te informeren indien:

  • onze vrachtwagen de woning niet kan bereiken;
  • het trapgat niet ruim genoeg is om de bestelling te kunnen leveren;
  • er andere bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij het bezorgen van de bestelling.

Als we niet van tevoren op de hoogte zijn gebracht van mogelijke bijzondere omstandigheden of moeilijkheden met betrekking tot het bereiken van de woning en/of slaapkamer, is Swiss Sense niet aansprakelijk voor eventuele negatieve gevolgen daarvan.

 

Indien er voor de bezorging van jouw bestelling hulpmiddelen benodigd zijn, zoals een (verhuis)lift of kraan, dien jij hiervoor te zorgen. Indien je dat wenst, kan Swiss Sense hier tegen vergoeding van de kosten zorg voor dragen. Je dient er te allen tijden zelf voor te zorgen dan eventueel benodigde vergunningen zijn geregeld.

 

De bezorgservice beschikt over een steiger voor levering tot en met de eerste verdieping. Aan levering met een steiger zitten geen extra kosten verbonden. Mocht ter plaatse blijken dat de steiger niet hoog genoeg is om jouw bestelling veilig te kunnen leveren, dan zal alsnog met een ander hulpmiddel geleverd moeten worden. De kosten voor een ander hulpmiddel komen voor jouw rekening.

Onze bezorgservice levert jouw bestelling met inachtneming van alle veiligheidsvoorschriften. Dit houdt bijvoorbeeld in dat zij niet hun veiligheidsschoenen uit mogen doen en dat zij een steiger altijd op een stevige ondergrond (niet zijnde een plat dak) moeten plaatsen.


13. Het bezorgen van jouw bestelling door onze eigen bezorgdienst

Onze bezorgdienst begint ’s morgens om 7.00 uur met het leveren van producten bij de eerste klant van die dag. In beginsel levert onze bezorgdienst niet ’s avonds en niet op weekenddagen.


14. Het bezorgen van jouw bestelling door onze externe partner

Het kan zijn dat jouw bestelling door één van onze externe partners wordt geleverd (en gemonteerd). Wij werken enkel samen met externe partners die de kwaliteit en service bieden die bij Swiss Sense past. Indien jouw bestelling door één van onze externe partners wordt geleverd, ontvang je van ons per e-mail bericht zodra de bestelling wordt overgedragen aan de externe partner. Wanneer wij met jou geen leverafspraak hebben gemaakt, neemt onze partner binnen 5 werkdagen contact met je op om een leverafspraak te maken.

Je kunt bij onze externe transporteur het restantbedrag bij levering enkel cash betalen, tenzij anders aangegeven.


15. Verpakking

Al onze producten zijn zorgvuldig verpakt om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Wij pakken alles zorgvuldig uit op de plaats waar de bestelling geplaatst en/of gemonteerd moet worden. Het verpakkingsmateriaal nemen wij voor je mee retour.


16. Ontvangst en controle

Na het leveren en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt onze bezorgservice de geleverde producten met je na. Controleer daarbij goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of de (gemonteerde) producten geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Constateer je gebreken of beschadigingen, geef dit dan duidelijk aan. De bezorger vermeldt dit dan op het ontvangstbewijs. De afdeling Customer Care neemt vervolgens contact met je op om het gebrek te herstellen. Als alles in orde is, vraagt de bezorger je de factuur te ondertekenen en het eventueel nog verschuldigde bedrag te betalen.

Als de producten opgestuurd worden, vindt de levering plaats door een pakketdienst. In dit geval zal de bezorger de goederen niet met je nalopen. Controleer dan echter ook goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of ze geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Mocht je na controle van deze producten gebreken of beschadigingen aantreffen, neem dan contact op met onze afdeling Customer Care. De afdeling Customer Care is op werkdagen bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer +32 (0)800-39804.


17. Betalingsvoorwaarden

Onze bezorgservice mag uitsluitend goederen afleveren die geheel zijn betaald of bij aflevering worden betaald. De bezorgservice is verplicht de af te leveren producten mee te nemen bij het niet voldoen van het totaalbedrag bij de levering. Heb je bij levering een klacht over (een deel van) de bestelling? Dan dien je naar evenredigheid een aangepast bedrag te betalen bij de levering. Het restantbedrag betaal je pas op het moment dat wij het probleem hebben opgelost.

Uit veiligheidsoverwegingen vragen wij per bankcontact te betalen. In de meeste gevallen kun je ook cash betalen bij de bezorgers. Indien dit niet het geval is, informeren wij jou tijdig hierover.  Het kan zijn dat de bank een limiet hanteert voor het bedrag dat je per dag met jouw bankpas kunt betalen. Deze limiet is afhankelijk van de bank waarbij je klant bent en kan per klant verschillen. Neem hierover contact op met jouw bank. In de meeste gevallen is het mogelijk de limiet eenmalig te laten aanpassen. Bij de meeste banken kun je dit tegenwoordig ook online zelf regelen.


18. Eigendomsvoorbehoud

Swiss Sense behoudt de eigendom van alle door haar geleverde goederen, totdat de koper volledig aan al zijn/haar betalingsverplichtingen (inclusief eventuele daarmee verband houdende (incasso)kosten en rente) heeft voldaan.


19. Jouw herroepingsrecht

Je hebt de mogelijkheid om gedurende 14 dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je ons tijdig (binnen de termijn van 14 dagen na levering) laat weten dat je de koop op afstand ontbindt, door het contactformulier op onze website in te vullen of door telefonisch contact op te nemen met onze afdeling Online Sales via 080039804.

 

Je kunt hiervoor gebruik maken van onderstaand modelformulier:

 

Modelformulier voor ontbinding / herroeping

Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt ontbinden / herroepen.

 

Aan: Swiss Sense België BV, Steenweg op Gierle 208, 2300 TURNHOUT, BELGIE

 

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van

de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

 

Besteld op (*)/Ontvangen op (*)_______________________________

 

Naam/Namen consument(en)_____________________________________

 

Adres consument(en)__________________________________________

 

Handtekening van consument(en)

[alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]

 

 

 

___________________________________________

 

Datum______________________________________

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.


20. Wanneer kun je gebruik maken van jouw recht op herroeping?

Als het product naar jouw speciale wensen geproduceerd is, kunnen wij het niet retour nemen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om een hoofdbord dat is gehalveerd of verkleind naar jouw wensen.

 

De voorgaande voorwaarden gelden vanzelfsprekend niet als je een gegronde klacht over het product hebt die onder de wettelijke garantie of de extra garantie van Swiss Sense valt.

 

Zodra je ons hebt laten weten dat je de koop op afstand ontbindt, zullen wij de order annuleren. Indien je de goederen reeds hebt ontvangen dien je deze retour te sturen. Als het product via een pakketdienst is geleverd, dan kun je het terugsturen via de pakketdienst. De kosten voor het retour sturen zijn voor jouw rekening. Het adres voor retourzendingen vind je hier >

 

Indien het product niet per gewone post retour gezonden kan worden, kunnen wij het product bij je ophalen. De kosten hiervoor bedragen €125,00 en komen voor jouw rekening.

Het totale aankoopbedrag (inclusief eventueel berekende bezorgkosten) wordt binnen 14 dagen na ontbinding van de koopovereenkomst op jouw rekening teruggestort. Eventuele retourkosten zullen wij verrekenen met dit bedrag. De retourbetaling vindt alleen plaats als het product door Swiss Sense in ontvangst is genomen of wanneer wij een bewijs hebben ontvangen dat het product is teruggezonden.


21. Adres voor retourzendingen

Swiss Sense BV

Postbus 282

5400 AG UDEN

NEDERLAND

.

22. Klachten

Als je een klacht hebt, kun je contact opnemen met onze afdeling Customer Care. De afdeling Customer Care is op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 20.00 uur en zaterdag van 8.30 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer +32 (0)800-39804 of via de klantenservice pagina. Wij proberen de klacht dan naar tevredenheid voor je op te lossen. Voor de geschillenregeling verwijzen wij naar artikel 20 van de Navem-voorwaarden.

 

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS), dat je kunt vinden op www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Wij zijn bereidt om deel te nemen aan een buitengerechtelijk arbitrageproces via dit platform. Voor de aanmelding van jouw geschil bij dit platform kun je het e-mailadres contact@swisssense.be gebruiken.

.

23. Vragen?

Je mag ons via de klantenservice om inzage verzoeken in jouw persoonsgegevens. Ook kun je ons verzoeken jouw persoonsgegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen indien deze onjuist, onvolledig of irrelevant zijn, of anderszins in strijd met een wettelijk voorschrift worden verwerkt. Bij vragen of opmerkingen kun je ook schriftelijk contact met ons opnemen via Swiss Sense, afdeling Customer Care, Jagersveld 15, 5405 BW UDEN (NEDERLAND) of telefonisch via +32 (0)800-39804.

Garantievoorwaarden Swiss Sense

Deze garantievoorwaarden zijn geldig vanaf 13 juli 2020.

Alle producten die verkocht worden bij Swiss Sense BVBA zijn producten van hoogwaardige kwaliteit. Wij doen er dan ook alles aan om de kwaliteit van de producten te waarborgen. Service is onze drijfveer, daarom willen we garant staan voor een tevreden klant.


1. Toepasselijkheid Garantievoorwaarden

1.1   Indien er sprake is van materiaal- en/of fabricagefout, herstellen wij het daaruit voortvloeiende defect volgens deze garantievoorwaarden.

1.2   Deze garantievoorwaarden zijn een aanvulling op de garantievoorwaarden geldend volgens de voorwaarden van de Nationale Beroepsfederatie van meubelhandelaars (Navem).

1.3   De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.

1.4   De koper dient een garantieaanvraag direct na constatering van het defect in bij (de klantenservice van) het officiële verkooppunt. Hierbij dient de koper de originele factuur te overleggen. De originele factuur moet dus goed bewaard worden.

1.5   Indien verkoper het gebrek niet kan herstellen, dan mag zij het product vervangen door hetzelfde product of, indien deze uit de collectie dan wel niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

1.6   Wanneer een onderdeel gerepareerd of vervangen wordt binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product.

1.7 Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het prijspeil ten tijde van de aanschaf.


2. Uitsluiting van garantie

Uitgesloten van garantie zijn:

  • Alle producten die niet zijn aangekocht in een Swiss Sense winkel of de Swiss Sense webshop;
  • defecten die zijn ontstaan doordat er geen sprake is (geweest) van normaal huishoudelijk gebruik van het matras;
  • defecten die zijn ontstaan als gevolg van ondoelmatig handelen, opzet, verkeerd of onoordeelkundig gebruik,  of reparaties die niet door verkoper of in diens opdracht zijn verricht;
  • een plaatselijk hoogteverlies (contourvorming) van 1,5 tot cm, dit is bij normaal gebruik van matrassen een acceptabel verschijnsel;
  • de normale slijtage van 15% van de vorm en ondersteuning van de matras bij normaal gebruik;
  • een afwijkingen tot 2% in lengte- en breedtemaat van de originele maatvoering.

3. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de dag van levering van de bestelling.


4. Garantie op boxsprings

Alle boxsprings genieten een garantie van 25 jaar op veer- en framebreuk.


5. Garantie op matrassen en topmatrassen

5.1 De garantie op matrassen en topmatrassen is verlengbaar tot 5 jaren op basis van afschrijving, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • de onderhoudsadviezen opgenomen in artikel 9 van deze garantievoorwaarden zijn correct gevolgd;
  • de juiste aanvullende artikelen, zijnde een Dixxius molton en Dixxius hoeslaken, zijn gebruikt voor een optimale bescherming;
  • de aanvullende artikelen zijn gelijktijdig aangeschaft met het (top) matras.

5.2 De verlengde garantietermijn wordt als volgt afgebouwd:

  • 1e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 2e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 3e jaar: 40% afschrijving
  • 4e jaar: 60% afschrijving
  • 5e jaar: 80% afschrijving
  • Na het 5e jaar: 100% afschrijving


6. Garantie op showroommodellen

Op showroommodellen wordt 2 jaren wettelijke garantie geboden op verborgen gebreken. Deze garantie is niet van toepassing op het uiterlijk of eventuele beschadigingen aanwezig bij aflevering of afname van het product. De hardheid van de matrassen kan nooit aangepast worden bij showroommodellen.


7. Garantie op verkleuring

Swiss Sense hanteert een volledige garantietermijn van 3 maanden bij verkleuring.


8. Onderhoudsadvies

Voor een optimaal slaapgenot dien je je te houden aan het volgende onderhoudsadvies:

  • je dient de matras 1 keer per 2 weken te luchten en/of te ventileren;
  • keer, indien mogelijk bij jouw type matras, eenmaal per maand de matras in zowel de lengte- als de breedterichting om. Zo voorkom je dat er continu druk op dezelfde plekken plaatsvindt;
  • voor optimale bescherming van de matras is het noodzakelijk een goede antislip of matrasbeschermer, molton en hoeslaken te gebruiken.

9. Garantie na reparatie

Wanneer een onderdeel wordt gerepareerd of vervangen binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product. Dit geldt eveneens wanneer het complete product vervangen is.


10. Na de garantietermijn

Voor de beoordeling van jouw matras na de garantietermijn brengen wij €75,00 voorrijkosten in rekening.

.

Garantievoorwaarden AEROMAX

Deze garantievoorwaarden zijn geldig vanaf 1 oktober 2018.

Alle AEROMAX matrassen zijn producten van hoogwaardige kwaliteit. Wij doen er dan ook alles aan om de kwaliteit van de producten te waarborgen. Service is onze drijfveer, daarom willen wij garant staan voor een tevreden klant.


1. Toepasselijkheid Garantievoorwaarden

1.1 Indien er sprake is van een materiaal- en/of fabricagefout bij jouw AEROMAX matras, herstellen wij het daaruit voortvloeiende defect volgens deze garantievoorwaarden.

 

1.2 Deze garantievoorwaarden zijn een aanvulling op de garantievoorwaarden geldend volgens de voorwaarden van de Nationale Beroepsfederatie van meubelhandelaars (Navem).

 

1.3 De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.

 

1.4 De koper dient een garantieaanvraag direct na constatering van het defect in bij (de klantenservice van) het officiële verkooppunt. Hierbij dient de koper de originele factuur te overleggen. De originele factuur moet dus goed bewaard worden.

 

1.5 Indien de verkoper het gebrek niet kan herstellen, dan mag zij het product vervangen door hetzelfde product of, indien deze uit de collectie dan wel niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

 

1.6 Wanneer een onderdeel gerepareerd of vervangen wordt binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product.

1.7 Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het prijspeil ten tijde van de aanschaf.


2. Uitsluiting van garantie

Uitgesloten van garantie zijn:

  • AEROMAX matrassen die niet zijn aangekocht via een officieel verkooppunt;
  • defecten die zijn ontstaan doordat er geen sprake is (geweest) van normaal huishoudelijk gebruik van de matras;
  • defecten die zijn ontstaan als gevolg van ondoelmatig handelen, opzet, verkeerd of onoordeelkundig gebruik, of reparaties die niet door de verkoper of in diens opdracht zijn verricht;
  • een plaatselijk hoogteverlies (contourvorming) van 1,5 tot 2 cm, dit is bij normaal gebruik van matrassen een acceptabel verschijnsel;
  • De toegestane afwijking van de lengte- en breedtemaat van de originele maatvoering van matrassen is volgens de NEN-norm als volgt:
    • Toegestane afwijking van de opgegeven lengte : 20 mm;
    • Toegestane afwijking van de opgegeven breedte: 20 mm;
    • Toegestane afwijking van de opgegeven dikte : 10 mm.

3. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de dag van levering van de bestelling.


4. Standaard garantie op AEROMAX matrassen

Bovenop de 2 jaren wettelijke garantie geldt een 3 jaren afbouwende garantie voor alle AEROMAX matrassen. De standaard garantietermijn wordt als volgt afgebouwd:

  • 1e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 2e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 3e jaar: 25% afschrijving
  • 4e jaar: 50% afschrijving
  • 5e jaar: 75% afschrijving
  • Na het 5e jaar: 100% afschrijving

5. Verlengde garantie

5.1 De standaardgarantie op AEROMAX matrassen is verlengbaar tot 7 jaren op basis van afschrijving, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • de onderhoudsadviezen opgenomen in artikel 6 van deze garantievoorwaarden zijn correct gevolgd;
  • de juiste aanvullende artikelen, zijnde een Dixxius molton en Dixxius hoeslaken, zijn gebruikt;
  • de aanvullende artikelen zijn gelijktijdig aangeschaft met het AEROMAX matras

5.2 De verlengde garantietermijn wordt als volgt afgebouwd:

  • 1e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 2e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 3e jaar: 25% afschrijving
  • 4e jaar: 40% afschrijving
  • 5e jaar: 55% afschrijving
  • 6e jaar: 70% afschrijving
  • 7e jaar: 85% afschrijving
  • Na het 8e jaar: 100% afschrijving

6. Onderhoudsadvies

Voor een optimaal slaapgenot dien je je te houden aan het volgende onderhoudsadvies:

  • je dient de matras 1 keer per 2 weken te luchten en/of te ventileren;
  • keer, indien mogelijk bij jouw type matras, eenmaal per maand de matras in zowel de lengte- als de breedterichting om. Zo voorkom je dat er continu druk op dezelfde plekken plaatsvindt;
  • voor optimale bescherming van de matras is het noodzakelijk een goede antislip of matrasbeschermer, molton en hoeslaken te gebruiken.

7. Garantie na reparatie

Wanneer een onderdeel wordt gerepareerd of vervangen binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product. Dit geldt eveneens wanneer het complete product vervangen is.


8. Na de garantietermijn

Voor de beoordeling van jouw matras na de garantietermijn brengen wij €75,00 voorrijkosten in rekening.

.

Garantievoorwaarden Gazella

Deze garantievoorwaarden zijn geldig vanaf 13 mei 2019.

Alle Gazella matrassen zijn producten van hoogwaardige kwaliteit. Wij doen er dan ook alles aan om de kwaliteit van de producten te waarborgen. Service is onze drijfveer, daarom willen we garant staan voor een tevreden klant.


1. Toepasselijkheid Garantievoorwaarden

1.1 Indien er sprake is van een materiaal- en/of fabricagefout bij jouw Gazella matras, herstellen wij het daaruit voortvloeiende defect volgens deze garantievoorwaarden.

 

1.2 Deze garantievoorwaarden zijn een aanvulling op de garantievoorwaarden geldend volgens de voorwaarden van de Nationale Beroepsfederatie van meubelhandelaars (Navem).

 

1.3 De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.

 

1.4 De koper dient een garantieaanvraag direct na constatering van het defect in bij (de klantenservice van) het officiële verkooppunt. Hierbij dient de koper de originele factuur te overleggen. De originele factuur moet dus goed bewaard worden.

 

1.5 Indien de verkoper het gebrek niet kan herstellen, dan mag zij het product vervangen door hetzelfde product of, indien deze uit de collectie dan wel niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

 

1.6 Swiss Sense kan weigeren om het product te herstellen of te vervangen wanneer dit niet in verhouding staat tot het gebrek, hierbij wordt gelet op:

  • de waarde van het product;
  • de ernst van het gebrek.

De koper heeft in dit geval recht op prijsvermindering of ontbinding. In geval van ontbinding moet de koper de verkoper op een billijke manier vergoeden voor het reeds verkregen genot. Betreft het een relatief klein gebrek, dan kan de koper de overeenkomst niet ontbinden.

 

1.7 Wanneer een onderdeel gerepareerd of vervangen wordt binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product.

1.8 Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het prijspeil ten tijde van de aanschaf.


2. Uitsluiting van garantie

Uitgesloten van garantie zijn:

  • Gazella matrassen die niet zijn aangekocht via een officieel verkooppunt;
  • defecten die zijn ontstaan doordat er geen sprake is (geweest) van normaal huishoudelijk gebruik van de matras;
  • defecten die zijn ontstaan als gevolg van ondoelmatig handelen, opzet, verkeerd of onoordeelkundig gebruik, of reparaties die niet door de verkoper of in diens opdracht zijn verricht;
  • een plaatselijk hoogteverlies (contourvorming) van 1,5 tot 2 cm, dit is bij normaal gebruik van matrassen een acceptabel verschijnsel;
  • De toegestane afwijking van de lengte- en breedtemaat van de originele maatvoering van matrassen is volgens de NEN-norm als volgt:
    • Toegestane afwijking van de opgegeven lengte : 20 mm;
    • Toegestane afwijking van de opgegeven breedte: 20 mm;
    • Toegestane afwijking van de opgegeven dikte : 10 mm.

3. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de dag van levering van de bestelling.


4. Garantie Gazella Web-Only

Op de Gazella Web-Only matrassen is een garantietermijn conform de voorwaarden van de Navem van toepassing.


5. Garantie Gazella Basis

5.1 De garantie op de Gazella Breeze 1 en 2, Comfort 1, 2 en 3, en de Support 1 en 2 is verlengbaar tot 5 jaren op basis van afschrijving, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • de onderhoudsadviezen opgenomen in artikel 7 van deze garantievoorwaarden zijn correct gevolgd;
  • de juiste aanvullende artikelen, zijnde een Dixxius molton en Dixxius hoeslaken, zijn gebruikt voor een optimale bescherming;
  • de aanvullende artikelen zijn gelijktijdig aangeschaft met het in artikel 5 genoemde Gazella matras

5.2 De verlengde garantietermijn wordt als volgt afgebouwd:

  • 1e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 2e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 3e jaar: 40% afschrijving
  • 4e jaar: 60% afschrijving
  • 5e jaar: 80% afschrijving
  • Na het 5e jaar: 100% afschrijving

6. Garantie Gazella Plus

6.1 De garantie op de Gazella Breeze 3, Comfort 4 en Support 3 en 4 is verlengbaar tot 7 jaren op basis van afschrijving, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • de onderhoudsadviezen opgenomen in artikel 7 van deze garantievoorwaarden zijn correct gevolgd;
  • de juiste aanvullende artikelen, zijnde een Dixxius molton en Dixxius hoeslaken, zijn gebruikt;
  • de aanvullende artikelen zijn gelijktijdig aangeschaft met het in artikel 6 genoemde Gazella matras.

6.2 De verlengde garantietermijn wordt als volgt afgebouwd:

  • 1e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 2e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 3e jaar: 25% afschrijving
  • 4e jaar: 40% afschrijving
  • 5e jaar: 55% afschrijving
  • 6e jaar: 70% afschrijving
  • 7e jaar: 85% afschrijving
  • Vanaf het 8e jaar: 100% afschrijving

7. Onderhoudsadvies

Voor een optimaal slaapgenot dien je je te houden aan het volgende onderhoudsadvies:

  • je dient de matras 1 keer per 2 weken te luchten en/of te ventileren;
  • keer, indien mogelijk bij jouw type matras, eenmaal per maand de matras in zowel de lengte- als de breedterichting om. Zo voorkom je dat er continu druk op dezelfde plekken plaatsvindt;
  • voor optimale bescherming van de matras is het noodzakelijk een goede antislip of matrasbeschermer, molton en hoeslaken te gebruiken.

8. Garantie na reparatie

Wanneer een onderdeel wordt gerepareerd of vervangen binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product. Dit geldt eveneens wanneer het complete product vervangen is.


9. Na de garantietermijn

Voor de beoordeling van jouw matras na de garantietermijn brengen wij €75,00 voorrijkosten in rekening.

.

Garantievoorwaarden Balance

Deze garantievoorwaarden zijn geldig vanaf 1 juli 2019.

Alle producten die verkocht worden bij Swiss Sense BVBA zijn producten van hoogwaardige kwaliteit. Wij doen er dan ook alles aan om de kwaliteit van de producten te waarborgen. Service is onze drijfveer, daarom staan we garant voor een tevreden klant.


1. Toepasselijkheid Garantievoorwaarden

1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle bedframes, kasten, commodes en nachtkastjes van de Swiss Sense Balance collectie (hierna: Balance collectie).

 

1.2 Indien er sprake is van een materiaal- en/of fabricagefout, herstellen wij het daaruit voortvloeiende defect volgens deze garantievoorwaarden.

 

1.3 Deze garantievoorwaarden zijn een aanvulling op de garantievoorwaarden geldend volgens de voorwaarden van de Navem.

 

1.4 De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.

 

1.5 De koper dient een garantieaanvraag direct na constatering van het defect in bij (de klantenservice van) het officiële verkooppunt. Hierbij dient de koper de originele factuur te overleggen. De originele factuur moet dus goed bewaard worden.

 

1.6 Indien Swiss Sense het gebrek niet kan herstellen, dan mag zij het product vervangen door hetzelfde product of, indien deze uit de collectie dan wel niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

 

1.7 Swiss Sense kan weigeren om het product te herstellen of te vervangen wanneer dit niet in verhouding staat tot het gebrek, hierbij wordt gelet op:

  • de waarde van het product;
  • de ernst van het gebrek.

De koper heeft in dit geval recht op prijsvermindering of ontbinding. In geval van ontbinding moet de koper Swiss Sense op een billijke manier vergoeden voor het reeds verkregen genot. Betreft het een relatief klein gebrek, dan kan de koper de overeenkomst niet ontbinden.

 

1.8 Wanneer een onderdeel gerepareerd of vervangen wordt binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product.

1.9 Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het prijspeil ten tijde van de aanschaf.


2. Uitsluiting van garantie

Uitgesloten van garantie zijn:

  • alle producten die niet zijn aangekocht in een Swiss Sense winkel of de Swiss Sense webshop;
  • showroommodellen;
  • defecten die zijn ontstaan doordat er geen sprake is (geweest) van normaal huishoudelijk gebruik van het bedframe;
  • defecten die zijn ontstaan als gevolg van ondoelmatig handelen, opzet, verkeerd of onoordeelkundig gebruik of reparaties die niet door de verkoper of in diens opdracht zijn verricht;
  • de koper heeft geen verhaal bij gebreken die hij kende of redelijkerwijze had moeten kennen bij het sluiten van de overeenkomst of als het gebrek voortvloeit uit materiaal door de koper geleverd;
  • verkleuren van hout, textiel, vezelstoffen en leder, alsook het "werken" van hout, voor zover deze verkleuring of dit werken vanuit technisch oogpunt niet te voorkomen zijn, of volgens de gebruiken in de meubelsector algemeen aanvaard worden of eigen zijn aan de gebruikte materialen, tenzij anders opgenomen in deze voorwaarden.

3. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de dag van levering van de bestelling.


4. 10 jaar garantie

4.1 De koper heeft op de constructie en verbindingen van de Balance collectie 10 jaar garantie. De samengestelde delen die behoren tot de basisconstructie zoals de romp of het karkas van de Balance collectie behoren tot de constructie en verbindingen.

 

4.2 Indien de werking van het hout nadelige gevolgen heeft voor de constructie dan is lid 1 van dit artikel eveneens van toepassing.

 

4.3 Op afwerking- en montagematerialen heeft de koper recht op garantie conform de Navem-voorwaarden.


5. Onderhoudsadvies (eiken)hout

Om zo lang mogelijk van (eiken)houten producten te kunnen genieten, verzoeken we je om je aan de volgende onderhoudsadviezen te houden:

  • behandel jouw (eiken)houten product uit de Balance collectie ten minste eenmaal per jaar met een geschikt reinigings- en onderhoudsproduct. In onze winkel en webshop is een breed assortiment aan onderhoudsmiddelen voor verschillende materialen verkrijgbaar;
  • plaats je houten product niet te dichtbij een warmtebron zoals een verwarming;
  • plaats je houten product niet in direct zonlicht;
  • zorg ervoor dat de luchtvochtigheid rond de 55% is. Op die manier blijft het ‘werken’ van het eikenhout tot het minimum beperkt. Gebruik bijvoorbeeld een luchtbevochtiger om de luchtvochtigheid bij te stellen en op peil te houden.

6. Garantie na reparatie

Wanneer een onderdeel wordt gerepareerd of vervangen binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product. Dit geldt eveneens wanneer het complete product vervangen is.


7. Na de garantietermijn

Voor de beoordeling van een klacht na de garantietermijn brengen wij €75,00 voorrijkosten in rekening.

.