Nieuw: KAMEO het aanpasbare matras

1+1 gratis

Dag

Uur

Min

Sec

Direct zelf regelen

Beschadiging melden >

Meestgestelde vragen

Garanties

Hoe kan ik gebruik maken van de omruilgarantie (90 nachten proefslapen)?

Onze slaapadviseurs doen hun uiterste best om jou de optimale slaapoplossing te bieden. Toch kan het gebeuren dat je boxspring, bed of matras na enkele weken toch niet aan je wensen voldoet. Bedenk je wel dat het doorgaans ongeveer 4 tot 6 weken duurt voordat je volledig bent gewend aan je nieuwe bed.

Indien je na deze periode nog steeds niet comfortabel ligt, kun je gebruikmaken van onze 90 nachten proefslapen. De voorwaarden van de omruilgarantie vind je op deze pagina.

Wanneer je gebruik wilt maken van de omruilgarantie, kun je dit aan ons doorgeven via dit contactformulier.

Wat zijn de Navem-voorwaarden?

Swiss Sense is aangesloten bij de Nationale Beroepsfederatie van meubelhandelaars (Navem). Dat betekent dat onze algemene voorwaarden in overeenstemming zijn met de Navem-voorwaarden en dat Swiss Sense zich aan de Navem-voorwaarden houdt. Deze algemene voorwaarden zijn enkel een aanvulling op de Navem-voorwaarden.

 

Benieuwd naar de voorwaarden? Klik dan hier.

Wat zijn de algemene voorwaarden van Swiss Sense?

Op deze pagina lees je alles over de algemene voorwaarden. 

Wat zijn de garantievoorwaarden van Swiss Sense?

Op deze pagina lees je alles over de garantievoorwaarden. 

Wat is het Europese ODR-platform?

Als je een klacht hebt, kun je contact opnemen met onze afdeling Customer Care. De afdeling Customer Care is op werkdagen bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 0800-39804 of via contact@swisssense.be. Wij proberen de klacht dan naar tevredenheid voor je op te lossen. Voor de geschillenregeling verwijzen wij naar artikel 20 van de Navem-voorwaarden.

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS), dat je kunt vinden op www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Wij zijn bereid om deel te nemen aan een buitengerechtelijk arbitrageproces via dit platform. Voor de aanmelding van jouw geschil bij dit platform kun je het e-mailadres contact@swisssense.be gebruiken.

Klachten

Er is iets beschadigd tijdens de levering. Waar kan ik dit melden?

We doen er alles aan om onze producten met de grootst mogelijke zorg te leveren. Toch kan het voorkomen dat er bij levering onverhoopt schade ontstaat aan je woonhuis, je interieur of aan de geleverde producten. Onze welgemeende excuses hiervoor. Hieronder lees je wat je kunt doen wanneer er iets is beschadigd.

Probeer schade direct te melden aan de monteurs. Zij pakken het voor je op. Indien zij niet meer aanwezig zijn, kun je schade aan je woonhuis of interieur tot uiterlijk 14 dagen na levering melden. Schade aan geleverde producten kun je tot uiterlijk 2 maanden na levering melden. Dit doe je door dit contactformulier in te vullen met een duidelijke omschrijving van de schade, inclusief foto’s.

Er is iets mis met de ontvangen producten. Waar kan ik dit melden?

Is er iets mis met de geleverde producten of ontbreekt er iets aan je bestelling? Geef dit dan aan ons door via dit contactformulier. Als je je ordernummer, een omschrijving van het probleem en eventueel het gewenste vervangende product (type en/of maat) noteert, gaan we zo snel mogelijk voor je aan de slag met een passende oplossing.

Waarom komen er afdrukken/ligplekken in mijn nieuwe matras of topper?

Tijdens de eerste weken dat je jouw nieuwe slaapsysteem gebruikt, kunnen er afdrukken of ligplekken in het matras of de topper ontstaan. Dit wordt ook wel contourvorming genoemd. Geen zorgen: dit is heel normaal. Je matras of topper neemt de vormen van je lichaam aan om zo het ligcomfort te verhogen. Het verliest hiermee dus geen ondersteuning of comfort, maar het past zich aan naar jouw lichaam.

Afdrukken/ligplekken voorkomen

Zorg ervoor dat je onderstaande onderhoudsadviezen goed opvolgt om het ligcomfort en de levensduur van je bed te waarborgen:

  • Schud iedere keer bij het verschonen van je bed de topper op en draai deze indien mogelijk zowel verticaal als horizontaal om. Zorg ervoor dat je de gehele topper stevig vastpakt en niet enkel de tijk (hoes). Dankzij het opschudden behoud je topper zijn optimale comfort.

  • Gebruik altijd een molton in combinatie met een hoeslaken voor een optimale bescherming van je matras of topper.

  • Ventileer dagelijks je slaapkamer om zoveel mogelijk vocht af te voeren. Sla het dekbed open en zet het raam open voor een optimale ventilatie.

  • Keer je matras minimaal 4 keer per jaar*, maar bij voorkeur tijdens iedere verschoonbeurt van je beddengoed. Keer het matras niet alleen om, maar draai deze indien mogelijk ook om van het hoofd- naar het voeteneinde. Dit verlengt de levensduur van je matras aanzienlijk. Heb je een boxspring met gestoffeerde matrassen die vast geritst zitten aan het onderste deel van de boxspring? Rits dan eerst de matrassen los en haal de matraskernen via de rits uit de hoes om daarna de matraskernen omgekeerd terug in de hoes te doen.

 Indien de afwijking groter is dan 2cm, is het raadzaam om contact op te nemen met de Klantenservice. Dit doe je via dit contactformulier. Vergeet niet om enkele foto’s van je matras toe te voegen, zodat we met je mee kunnen kijken. *Let op: Perzona matrassen en Gelfoam zijn niet geschikt om te keren.

Mijn (elektrisch) verstelbaar bed wil niet meer omhoog of omlaag. Wat kan ik hieraan doen?

Controleer allereerst of alle snoeren en stekkers zijn aangesloten. Mogelijkerwijs is een stekker na het stofzuigen onder je bed los komen te zitten. Ga na of er stroom op het stopcontact staat.Controleer de batterijen in de afstandsbediening, werken deze nog? Dit laatste is enkel van toepassing op draadloze bedieningen. Bij stroomuitval kun je de noodfunctie gebruiken om de bedbodem, eenmalig, in de vlakke stand te brengen. Hierna dienen de batterijen op het motorblok vervangen te worden voor nieuwe exemplaren. Het kan noodzakelijk zijn om jouw afstandsbediening opnieuw te configureren. Raadpleeg hier de handleidingen voor de verschillende afstandsbedieningen.

Mijn boxspring kraakt. Kan ik hier wat aan doen?

Probeer te achterhalen wat het kraken veroorzaakt. Controleer bijvoorbeeld of de poten goed zijn gemonteerd en goed zijn aangedraaid. Heb je een harde vloer, gebruik dan extra vilt onder de poten. Bij (elektrisch) verstelbare bedden kan het zijn dat de bewegende delen door bijvoorbeeld de luchtvochtigheid of temperatuur wat geluid maken. Dit los je op door de scharnieren in te spuiten met een siliconenspray.

Mijn topper is een paar centimeter te klein. Klopt dit?

Het topmatras kan in beginsel iets kleiner qua formaat zijn. Na een paar weken gebruik krijgt de topper de juiste maat. De topper heeft namelijk wat tijd nodig om 'uit te zetten'. Zorg ervoor dat je de topper regelmatig opschudt. Pak hierbij de topper in zijn geheel stevig vast en niet alleen de tijk (hoes).

Mijn boxspring, matras en/of topper ruikt vreemd. Hoe kan dit?

Net als alle andere nieuwe materialen kan het zijn dat jouw boxspring, matras en/of topper tijdelijk een specifieke geur afgeeft (bijvoorbeeld van latex, hout, stof of verlijming). Dit is heel normaal en deze geur verdwijnt na een paar dagen goed luchten. Mocht de geur niet verdwijnen, neem dan contact met ons op.

Mijn topper of matras verschuift, wat kan ik hier aan doen?

Het kan zijn dat je topper of matras verschuift, dit verschilt per persoon en is afhankelijk van je slaaphouding en hoeveel je beweegt in je slaap. Mocht je topper of matras teveel verschuiven dan kun je dit oplossen door het gebruik van antislip-matjes. Onze slaapadviseurs informeren je graag over de mogelijkheden. Bezoek een Swiss Sense winkel bij jou in de buurt of neem contact op met de dichtstbijzijnde winkel.

Wij staan voor je klaar

Heb jij een vraag of hulp nodig? Je kunt via de mail of telefonisch contact met ons opnemen. Voor persoonlijk advies kun je het beste direct bellen (0800 39804) met een slaapadviseur of langskomen in één van onze winkels.