Reviewbeleid

Datum: 27-5-2022

 

Waarom zijn er reviews over producten?

Reviews of productbeoordelingen zijn bij Swiss Sense bedoeld om ervaringen van andere klanten over onze producten en service met jou te delen. Wij vinden het belangrijk dat er op onze website alleen maar echte reviews worden getoond. Dus wil jij een review schrijven? Dat is heel fijn. Denk aan onze voorwaarden tijdens het schrijven en dan komt je review snel online.

 

Wie kunnen reviews over producten plaatsen op de website?

Wij vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk van onze klanten hun mening kunnen geven over onze producten. Daarom kunnen zij een review schrijven op de website over producten die ze bij Swiss Sense hebben gekocht. Op die manier ben jij er zeker van dat de reviews ook écht zijn geschreven door onze klanten, die daadwerkelijk ervaring hebben met ons en onze producten.

 

Hoe controleert Swiss Sense de authenticiteit van beoordelingen?

Wij vinden het belangrijk dat er op onze website alleen échte reviews worden getoond. Daarom nodigen we je per e-mail uit om een review te schrijven als je bij ons een product hebt gekocht. Alle reviews worden vervolgens handmatig door Swiss Sense zelf gelezen en beoordeeld.

 

Wat mag wel of niet in een review?

De volgende zaken staan we niet toe:

  • Meningen of uitspraken die niets te maken hebben met hoe je het product hebt ervaren.
  • Alleen maar opmerkingen over de prijs, verzending en/of bezorging en montage.
  • Ongepaste taal (bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: scheldwoorden, racistische uitlatingen, ziektes of verbasteringen).
  • Verwijzingen, wel of niet als URL, naar andere websites.
  • Alleen een beschrijving van de service van Swiss Sense en geen inhoudelijke beoordeling van het product. Een korte verwijzing naar onze service in een paar zinnen mag, maar de review moet voornamelijk over het product geschreven zijn.
  • De review is in een andere taal dan in het Nederlands/Vlaams, Engels of Duits.
  • Contactinformatie in de review, zoals telefoonnummers en adressen.
  • Kortingen, commerciële acties, campagnes of prijsverschillen ten opzichte van andere verkopers of (online) winkels.
  • De (huidige) prijs van het product is specifiek benoemd.
  • Een review mag spelfouten bevatten, uit één zin bestaan of negatief zijn over het product.
  • De review moet langer zijn dan 4 woorden.

Wij keuren een review alleen af als deze niet voldoet aan de voorwaarden.

 

In welke gevallen wijzigt of verwijdert Swiss Sense een review?

Reviews kunnen natuurlijk niet zomaar worden aangepast of verwijderd. Het aanpassen of verwijderen van reviews is mogelijk wanneer klanten zelf contact opnemen. Bijvoorbeeld wanneer de klant na (langer) gebruik van het product ervaart dat bepaalde zaken alsnog het vermelden waard zijn. Of wanneer de klant de review totaal verwijderd wil hebben omdat hij/zij niet wil dat zijn/haar naam nog langer vermeld staat op onze website.

Swiss Sense kan zonder bericht een review ook afkeuren direct nadat deze is geschreven of naderhand verwijderen. Dit kan onder andere in deze gevallen:

  • Als één of meerdere voorwaarden niet zijn nageleefd of Swiss Sense hier een redelijk vermoeden van heeft.
  • Als de review gaat over productinformatie die fout was op het moment van aankoop, maar ondertussen is aangepast. Om te voorkomen dat klanten in de war raken, kunnen we ervoor kiezen om de review te verwijderen.
  • Wanneer tijdens de controle een afwijkend patroon zichtbaar is en we dus reden hebben om aan te nemen dat de review nep is.
  • Een negatieve ervaring is nooit een reden om een review af te keuren of te verwijderen. Als de review voldoet aan de voorwaarden, dan komt de review online.

 

Op welke manier houdt Swiss Sense bij welke beoordelingen achteraf gewijzigd of verwijderd worden?

Dit houden wij niet bij. Gewijzigde of verwijderde reviews, zijn daadwerkelijk gewijzigd of verwijderd. Hier houden we op dit moment geen gegevens over bij.

 

Plaatst Swiss Sense reviews van oudere producten ook bij nieuwe of vernieuwde producten?

Soms lijken producten zoveel op elkaar dat het handig is om dezelfde reviews voor meerdere producten te gebruiken. Bijvoorbeeld bij een voorraadmodel van een bepaald product of wanneer wij een product hebben verbeterd, want de producten hebben dezelfde specificaties, functie en/of werking.

 

Plaatst Swiss Sense reviews tegen betaling of een beloning?

Wanneer er een cashback, korting of een gratis product wordt aangeboden na het schrijven van een review is er sprake van een review tegen betaling/beloning. Op deze wijze kunnen wij klanten na het schrijven van een review belonen. Een klant wordt nooit vooraf betaald/beloond voor het schrijven van een review, zodat de inhoud van de review niet wordt beïnvloed.

 

Aanpassen/wijzigen van deze voorwaarden

Swiss Sense kan deze voorwaarden op elk moment aanpassen. Een nieuwe versie plaatsen we dan zo snel mogelijk op onze website.