90 Dagen Omruilgarantie Swiss Sense

Deze voorwaarden voor de 90 dagen omruilgarantie zijn geldig vanaf 1 oktober 2018.

De ervaring van onze vakbekwame slaapadviseurs resulteert in een slaapadvies dat perfect op jouw persoonlijke wensen en eisen is afgestemd. Een paar minuten proef liggen in de winkel of een persoonlijk online slaapadvies geeft echter nooit een volledige garantie dat de boxspring of het matras na een paar weken nog even comfortabel ligt als jij verwachtte bij aankoop. Wij geven onze klanten daarom een ‘slaapgarantie’ op het ligcomfort bij aankoop van een boxspring of matras in één van onze winkels. Deze slaapgarantie noemen wij 90 dagen omruilgarantie. Lees hieronder de voorwaarden.

 

1. Toepasselijkheid 90 dagen omruilgarantie

1.1 De 90 dagen omruilgarantie geldt op alle boxsprings en matrassen bij Swiss Sense, met uitzondering van:

  • showroommodellen;
  • outlet modellen;
  • online aankopen, tenzij je:
    • een persoonlijk slaapadvies hebt ontvangen van één van onze (online)slaapadviseurs;
    • gebruik hebt gemaakt van onze online matraswijzer én je;
      • een of meerdere geadviseerde matrassen direct na het invullen van de Matraswijzer in je winkelmandje plaatst en afrekent (matraskeuze moet gelijk zijn aan het advies);
      • en de bestelling voltooit op hetzelfde apparaat als waarmee je de Matraswijzer hebt ingevuld.
  • topmatrassen;
  • klachten met betrekking tot de kleur- en/of maatvoering (lengte, breedte en hoogte) van jouw boxspring of matras;
  • artikelen die beschadigd, bevuild en/of stuk zijn.

1.2 Het slaapsysteem dient persoonlijk door één van onze gespecialiseerde Swiss Sense slaapadviseurs geadviseerd te zijn.

 

1.3 De basis voor het gebruik maken van de omruilgarantie ligt in het comfort en de ondersteuning. De omruilgarantie is dan ook enkel van toepassing op klachten met betrekking tot het comfort en de ondersteuning van jouw boxspring of matras.

 

2. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van de factuur welke de klant bij levering ontvangt.

 

3. Voorwaarden 90 dagen omruilgarantie

3.1 Tot maximaal 90 dagen vanaf de datum van de factuur kun je aanspraak maken op onze omruilgarantie. Dit doe je door melding te doen bij onze Klantenservice via e-mail (contact@swisssense.be) of telefonisch van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 20.00 uur en op zaterdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 0800-39804.

 

3.2 Je dient jouw boxspring of matras minimaal 30 dagen uitgeprobeerd te hebben. Je lichaam heeft namelijk tijd nodig om te ‘wennen’ aan een nieuw slaapsysteem.

 

3.3 Je maakt eenmalig aanspraak op onze 90 dagen omruilgarantie.

 

3.4 Wij gaan samen met jou op zoek naar een geschikte vervanging van jouw matras (of kern) om het ligcomfort te verbeteren. Biedt dit geen oplossing, dan kunnen we overgaan tot het omruilen van de boxspring, indien jouw type boxspring in een andere uit voering beschikbaar is. De omruilgarantie is enkel van toepassing op een omruiling binnen het assortiment van Swiss Sense. Er wordt geen geld teruggegeven.

 

3.5 Wanneer je aanspraak maakt op de omruilgarantie brengen wij €60,00 servicekosten in rekening voor onder andere de uit te voeren administratieve handelingen en het transport.

 

3.6 Indien het nieuwe artikel een hogere waarde heeft, dien je het prijsverschil bij te betalen.

 

3.7 Als een artikel met een bepaalde korting/actie gekocht is, heb je geen recht op korting op het nieuwe artikel. Dit is wel mogelijk wanneer met terugwerkende kracht de korting van het om te ruilen artikel weer wordt verrekend. Dit om korting op korting te voorkomen.

 

3.8 De omruilgarantie is niet overdraagbaar op derden en geldt alleen wanneer je de boxspring of de matras in een Swiss Sense winkel hebt gekocht.