Slapen zonder zorgen: 90 nachten proefslapen

Je slaapt het beste op een boxspring en matras die jou op het lijf geschreven zijn. Om er zeker van te zijn dat jij daarna écht tevreden bent, bieden wij 90 nachten proefslapen aan. Omdat wij geloven dat goed slapen begint met een goed advies, geldt deze service alleen voor boxsprings en matrassen die bij ons zijn gekocht op basis van persoonlijk slaapadvies van één van onze (online) slaapadviseurs of direct besteld zijn vanuit het advies van de online matraswijzer. Dat is slapen zonder zorgen.

Meestgestelde vragen

Wat houdt 90 nachten proefslapen in?

Nadat wij jouw nieuwe boxspring of matras bij je geleverd hebben, heeft je lichaam 30 nachten de tijd nodig om hieraan te wennen. Het kan dus zijn dat je in deze periode nog niet zo goed slaapt als je had verwacht. Dat is heel normaal. Is dat na die 30 nachten nog steeds het geval? Laat het ons weten. Dan komen wij jouw matras omruilen voor eentje die beter bij je past. Welke dat is, bepalen we samen met jou.

Wat zijn de voorwaarden van 90 nachten proefslapen?

1. De 90 nachten proefslapen geldt alleen voor boxsprings en matrassen die bij ons zijn gekocht op basis van persoonlijk slaapadvies van één van onze (online) slaapadviseurs of direct besteld zijn vanuit het advies van de online matraswijzer. 2. De omruilgarantie enkel van toepassing op klachten met betrekking tot het comfort en de ondersteuning van jouw boxspring of matras.  4. Tot maximaal 90 dagen vanaf de datum van de factuur kun je aanspraak maken op onze omruilgarantie. 3. Je dient jouw boxspring of matras minimaal 30 dagen uitgeprobeerd te hebben. 4. De omruilgarantie geldt niet op: - Showroommodellen- Outletmodellen- Online aankopen, tenzij je een persoonlijk advies hebt ontvangen van één van onze (online) slaapadviseurs- Topmatrassen- Klachten met betrekking tot de kleur- en/of maatvoering (lengte, breedte en hoogte) van jouw boxspring of matras- Artikelen die beschadigd, bevuild en/of stuk zijn- Orders met de vermelding 'geen omruilgarantie' op de bon 5. Je maakt eenmalig aanspraak op onze 90 nachten proefslapen. 6. We gaan samen met jou op zoek naar een geschikte vervanging van jouw matras(kern) om het ligcomfort te verbeteren. Biedt dit geen oplossing, dan kunnen we overgaan tot het omruilen van de boxspring, indien jouw type boxspring in een andere uitvoering beschikbaar is. De omruilgarantie is enkel van toepassing op een omruiling binnen het assortiment van Swiss Sense. Er wordt geen geld teruggegeven. 7. Wanneer je aanspraak maakt op de omruilgarantie, brengen wij €60,- servicekosten in rekening voor onder andere de uit te voeren administratieve handelingen en het transport. 8. Indien het nieuwe artikel een hogere waarde heeft, dien je het prijsverschil te betalen. 9. Als een artikel met een bepaalde actie of korting gekocht is, heb je geen recht op korting op het nieuwe artikel. Dit is wel mogelijk wanneer met terugwerkende kracht de korting van het om te ruilen artikel weer wordt verrekend. Dit om korting op korting te voorkomen. 10. De omruilgarantie is niet overdraagbaar op derden en geldt wanneer je de boxspring of het matras in een Swiss Sense winkel of in de Swiss Sense webshop hebt gekocht. 

Wanneer gaan mijn 90 nachten proefslapen in?

Bij de bezorging van jouw nieuwe boxspring of matras ontvang je een factuur. Hierop staat een factuurdatum. Vanaf die datum gaat de garantietermijn in.

Wat kost het om mijn boxspring of matras om te ruilen?

Voor het omruilen van jouw boxspring of matras vragen wij een bijdrage van €60,00 voor administratieve handelingen en transport. Houd er daarnaast rekening mee dat wanneer je kiest voor een boxspring of matras met hogere verkoopprijs, dat je het prijsverschil bijbetaalt.

Geldt het proefslapen voor alle boxsprings en matrassen?

Omdat wij geloven dat goed slapen begint met een goed advies, geldt deze service alleen voor boxsprings en matrassen die bij ons zijn gekocht op basis van persoonlijk slaapadvies van één van onze (online) slaapadviseurs of direct besteld zijn vanuit het advies van de online matraswijzer. Deze service geldt niet voor de Online-Only Boxsprings, Online-Only Dream Bedframes en Boxspring Start, showroom- of outletmodellen, topmatrassen, klachten met betrekking tot kleur- of maatvoering, beschadigde of bevuilde producten, orders met de vermelding ‘geen omruilgarantie’ op de verkoopbon en producten die zonder persoonlijk advies online aangekocht zijn.

Mag ik tijdens de 90 nachten gewoon op mijn boxspring of matras slapen?

Tijdens de 90 nachten proefslapen mag je op jouw boxspring of matras slapen zoals je gewend bent. Sterker nog: omdat je lichaam even moet wennen aan een nieuw ligcomfort, vragen we je dit ten minste 30 nachten te doen voordat je gebruik maakt van onze omruilservice.

Hoe kan ik mijn matras laten omruilen?

Nadat wij jouw nieuwe boxspring of matras bij je geleverd hebben, heeft je lichaam 30 nachten de tijd nodig om hieraan te wennen. Na die 30 nachten en tot maximaal 90 nachten na de factuurdatum kun je contact met ons opnemen om je matras eenmalig om te laten ruilen voor eentje die beter bij je past.  Om gebruik te maken van deze omruilgarantie kun je het beste contact opnemen met de winkel waar je jouw slaapsysteem hebt gekocht of bel je naar: 085 0687 500. Samen nemen we de tijd om opnieuw op zoek te gaan naar een boxspring of matras die wat betreft comfort en ondersteuning perfect bij je past.
Terug naar klantenservice

Wij staan voor je klaar

Heb jij een vraag of hulp nodig? Je kunt via de mail of telefonisch contact met ons opnemen. Voor persoonlijk advies kun je het beste direct bellen (0800 39804) met een slaapadviseur of langskomen in één van onze winkels.