Algemene Garantievoorwaarden Swiss Sense

Deze garantievoorwaarden zijn geldig vanaf 1 oktober 2018 in België.

Alle producten die verkocht worden bij Swiss Sense BVBA zijn producten van hoogwaardige kwaliteit. Wij doen er dan ook alles aan om de kwaliteit van de producten te waarborgen. Service is onze drijfveer, daarom willen we garant staan voor een tevreden klant.


1. Toepasselijkheid Garantievoorwaarden

1.1 Indien er sprake is van een materiaal- en/of fabricagefout, herstellen wij het daaruit voortvloeiende defect volgens deze garantievoorwaarden.

 

1.2 Deze garantievoorwaarden zijn een aanvulling op de garantievoorwaarden geldend volgens de voorwaarden van de Nationale Beroepsfederatie van meubelhandelaars (Navem).

 

1.3 De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.

 

1.4 De koper dient een garantieaanvraag direct na constatering van het defect in bij (de klantenservice van) het officiële verkooppunt. Hierbij dient de koper de originele factuur te overleggen. De originele factuur moet dus goed bewaard worden.

 

1.5 Indien de verkoper het gebrek niet kan herstellen, dan mag zij het product vervangen door hetzelfde product of, indien deze uit de collectie dan wel niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

 

1.6 Wanneer een onderdeel gerepareerd of vervangen wordt binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product.

 

1.7 Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het prijspeil ten tijde van de aanschaf.


2. Uitsluiting van garantie

Uitgesloten van garantie zijn:

  • alle producten die niet zijn aangekocht in een Swiss Sense winkel of de Swiss Sense webshop;
  • defecten die zijn ontstaan doordat er geen sprake is (geweest) van normaal huishoudelijk gebruik van het matras;
  • defecten die zijn ontstaan als gevolg van ondoelmatig handelen, opzet, verkeerd of onoordeelkundig gebruik of reparaties die niet door verkoper of in diens opdracht zijn verricht;
  • een plaatselijk hoogteverlies (contourvorming) van 1,5 tot 2 cm, dit is bij normaal gebruik van matrassen een acceptabel verschijnsel;
  • de normale slijtage van 15% van de vorm en ondersteuning van de matras bij normaal gebruik;
  • een afwijking tot 2% in de lengte- en breedtemaat van de originele maatvoering.

3. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van de factuur welke de klant bij levering ontvangt.

 

4. Garantie op boxsprings

Alle boxsprings genieten een garantie van 25 jaar op veer- en framebreuk.

 

5. Garantie op matrassen en topmatrassen

5.1 De garantie op matrassen en topmatrassen is verlengbaar tot 5 jaren op basis van afschrijving, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • de onderhoudsadviezen opgenomen in artikel 9 van deze garantievoorwaarden zijn correct gevolgd;
  • de juiste aanvullende artikelen, zijnde een Dixxius molton en Dixxius hoeslaken, zijn gebruikt voor een optimale bescherming;
  • de aanvullende artikelen zijn gelijktijdig aangeschaft met het (top) matras.

5.2 De verlengde garantietermijn wordt als volgt afgebouwd:

  • 1e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 2e jaar: volledige garantie conform de voorwaarden van de Navem
  • 3e jaar: 40% afschrijving
  • 4e jaar: 60% afschrijving
  • 5e jaar: 80% afschrijving
  • Na het 5e jaar: 100% afschrijving

6. Garantie op motoren, accessoires, dekbedden en kussens

Op motoren, accessoires, dekbedden en kussens gel dt de garantie op basis van de voorwaarden van de Navem.


7. Garantie op showroommodellen

Op showroommodellen wordt 2 jaren (gelijkmatig) afbouwende garantie geboden op verborgen gebreken. Op veer- en framebreuk geldt voor showroommodellen een 5 jaren (gelijkmatig) afbouwende garantie. Deze garantie is niet van toepassing op het uiterlijk of eventuele beschadigingen aanwezig bij aflevering of afname van het product. De hardheid van de matrassen kan nooit aangepast worden bij showroommodellen.

 

8. Garantie op verkleuring

Swiss Sense hanteert een volledige garantietermijn van 3 maanden bij verkleuring.

 

9. Onderhoudsadvies

Voor een optimaal slaapgenot dien je je te houden aan het volgende onderhoudsadvies:

  • je dient het matras 1 keer per 2 weken te luchten en/of te ventileren;
  • keer, indien mogelijk bij jouw type matras, eenmaal per maand het matras in zowel de lengte- als de breedterichting om. Zo voorkom je dat er continu druk op dezelfde plekken plaatsvindt;
  • voor optimale bescherming van het matras is het noodzakelijk een goede antislip of matrasbeschermer, molton en hoeslaken te gebruiken.

10. Garantie na reparatie

Wanneer een onderdeel wordt gerepareerd of vervangen binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product. Dit geldt eveneens wanneer het complete product vervangen is.

 

11. Na de garantietermijn

Voor de beoordeling van jouw matras na de garantietermijn brengen wij €75,00 voorrijkosten in rekening.